Tuesday, November 16, 2010

Salam aidiladha 2010..

Syukur pada Ilahi...hari raya Aidiladha 2010 jatuh pada hari Rabu di Malaysia walaupon sesetengah negara telah meraikannya semalam. Mak dan ayah aku berada di Mekah menunaikan Haji..semoga mereka berdua memperoleh haji yg mabrur.

Pagi ini aku sekeluarga bangun awal...jam 530am semua sudah bangun. Siap solay Subuh kami sibuk kemaskan barang masukkan dalam kereta...tak ketinggalan juga anak ku Emir turut sibuk disiapkan oleh mama nya. kami bersiap sedia utk balik ke Muar..sambut raya haji kat sana..

Tepat jam 610am kami bertolak...alangkah nyaman dan segarnya memulakan perjalanan selepas subuh...cuaca dingin amat sesuai utk memandu...walaupon hanya 2 jam klebih dari KL ke Muar...aku tetap enjoy..sepanjang perjalanan, kereta pon tak byk...mmg selesa lah...

Kami selamat sampai di Muar pada pukul 745am. Sebaik sampai aku siap2 utk ke masjid bersolat sunat aidiladha. Macam2 makanan ada kat rumah...nasi beringin..tak semua org tau pasal nasi beringin...hehehe..

Sekarang waktu zuhur...aku nak solat dan bersiap2 ke Wetex, nak shooping sikit...

Sekian terima kasih...salam aidiladha semua

No comments:

Post a Comment